Cum știu dacă trebuie să folosesc e-Factura?
1Ce este SPV / e-Factura?
e-Factura este un sistem obligatoriu (până acum doar în relația B2G (Business to Government), de acum va fi și B2B (Business to Business)) de facturare electronică pus la dispoziție de Ministerul Finanțelor. Toate facturile vor fi salvate într-un fișier standardizat XML și vor fi transmise în SPV prin diverse metode (manual sau automat).
SPV (Spațiul Privat Virtual) este un serviciu oferit în mod gratuit de ANAF prin care se urmărește digitalizarea comunicării în domeniul fiscal.
2Dacă emit puține facturi trebuie să folosesc e-Factura?
Indiferent de numărul de facturi emise, trebuie să ți cont de următoarele:
Dacă clientul tău este persoană juridică cu sediul în România, DA, trebuie să trimiți factura în sistemul e-Factura.
Dacă clientul tău este persoană fizică, NU, dar există o excepție în care trebuie să trimiți e-Factura în sistemul e-Factura.
Dacă clientul (persoană fizică) plătește cu cardul de vacanță, factura trebuie emisă în baza CNP-ului și transmisă în sistemul e-Factura.
3Primești facturi de la furnizori?
Dacă primești și o singură factură de la furnizori, DA, trebuie să folosești sistemul e-Factura.
Exemplu de furnizori: utilități, consumabile, servicii, materie primă, echipamente (doar firmele cu sediul în România).
Dacă furnizorul trimite factura în SPV, de ce trebuie să folosesc și eu sistemul e-Factura?
Începând cu 01.07.2024 doar facturile transmise în sistemul e-Factura vor fi obligatorii, astfel că furnizorul tău nu mai este obligat să îți trimită factura în format PDF. În acest fel, poți vizualiza factura doar dacă folosești sistemul e-Factura.
Totodată, dacă factura nu este înregistrată în sistemul e-Factura, aceasta nu poate fi înregistrată în contabilitate!
Aveți și alte întrebări?
Accesează articolul nostru cu întrebări frecvente:
[e-Factura] Întrebări frecvente
sau ne poți contacta Vezi opțiunile de contact!